Siedziba twojego nowego biznesu

biuro naszej firmy

Na pewno część z naszych czytelników posiada własną działalność gospodarczą. Jednym z najważniejszych jej aspektów jest to, gdzie ulokujemy jej siedzibę, czy też punkt, w którym prowadzona będzie sprzedaż produktów. Jak możecie się domyślić, wcale nie jest to takie proste? Dlaczego? Przekonajmy się!

Lokalizacja

Na samym początku warto się zastanowić, nad tym, co tak naprawdę potrzebujemy. Chodzi tutaj o cechy samego lokalu, jak i jego lokalizację! Ma to ogromne znaczenie w tym, jak wystartujemy z naszą działalnością. Możemy się domyślić, że jeżeli będzie ona bliżej centrum miasta, to nie tylko cena będzie wyższa, ale także musimy brać pod uwagę obecność naszej konkurencji. Może to być wada, gdyż ilość naszych klientów może nie być taka, jaką oczekiwaliśmy, lecz z drugiej strony, może to być szansa dla nas! Klienci mogą do nas trafiać, gdyż będą poszukiwać konkretnej kategorii produktów, a my możemy to wykorzystać, lokując się tuż w środku całego zagłębia podobnych firm!

Co z lokalem?

Trzeba jednak omówić też cechy samego lokalu, które sprawią, że będzie to dobry wybór pod prowadzenie punktu sprzedaży. Na samym początku, jeżeli nie jesteśmy w stanie nabyć lokalu na własność, to warto upewnić się, że umowa długoterminowego najmu wchodzi w grę. Nie chce przecież sytuacji, w której z dnia na dzień musimy wyprowadzić się z danego miejsca i tymczasowo stracić klientów! Kolejnym punktem będzie łatwość dojazdu, zarówno samochodem, jak i ewentualnie komunikacją miejską. Im bliżej naszego potencjalnego klienta, tym bliżej! Nie zapominajmy także o tym, że… gdzieś trzeba zostawić samochód. Bliskość miejsc parkingowych przeznaczonych dla naszych klientów to absolutny obowiązek!

parking dla klientów

Podsumowanie

Lokalizacja naszego biznesu to podstawową kwestią w odpowiednim zaplanowaniu działalności na rynku. Bez tego niemożliwe jest optymalne wejście pośród konkurencję! Na co więc czekasz? Biznes nie czeka, zyski także nie!